EVENTSOURCING ALS ARCHITECTUURSTIJL


NAF Insight op donderdag 25 februari 2016.

Locatie: Autogrill Utrecht-De Meern (vh. AC De Meern)
Ontvangst: Vanaf 13.30 uur, de meeting start om 14.00 uur en eindigt omstreeks 17.00 uur

Hoe wij een incidenteel-verbonden wereldwijd gedistribueerd systeem bouwden m.b.v. Event Sourcing

Tijdens de afgelopen twee jaar heb ik, Dennis Doomen, het geluk gehad om de architectuur te mogen herdefiniëren van een enterprise-class systeem dat moet kunnen worden uitgerold op schepen en olieplatformen waar een netwerkverbinding nog vaak een luxe is. De architectuur was al gebaseerd op het Command Querying Responsibility Seggregation principe, maar deze nieuwe eisen zorgden voor een nieuwe uitdaging.
Na maanden van onderzoek hebben we uiteindelijk gekozen voor Event Sourcing als architectuurstijl. Event Sourcing is op zichzelf al een interessante oplossing voor performante systemen, is bij uitstek geschikt voor functionele conflictafhandeling en biedt bijna onbeperkte schaalbaarheid. Maar als basis voor gedistribueerde communicatie is Event Sourcing een vrij unieke oplossing.

In deze NAF Insight licht ik de complete oplossing toe, inclusief alternatieven die we bekeken hebben, problemen waar we in de tussentijd tegen aan zijn gelopen, en interessante verbeteringen voor de toekomst.

De globale agenda omvat de volgende onderwerpen

  • Het op te lossen probleem
  • De uitgangssituatie
  • De verschillende alternatieven
  • De voor- en nadelen van Event Sourcing
  • Synchronisatie
  • Schaalbaarheidsuitdagingen
  • Blue-green deployments
  • Multi-tenant scaling
  • De voordelen van een No-SQL database
  • Event Merging
  • Toekomstige verbeteringen

Aanmelden

Aanmelden kan met een mailtje naar info@naf.nl Graag vóór 22 februari 2016, bij voorkeur eerder. Vermeld daarbij uw naam, organisatie en emailadres.
Leden van het NAF hebben gratis toegang tot deze NAF Insight. Niet-leden betalen € 75,- p.p. excl. BTW. Bent u ZZP-er en geen lid, dan ontvangt u 50% korting op genoemde € 75,-.

Niet-leden ontvangen een factuur per post. Voor betalende deelnemers geldt: annuleren kan kosteloos t/m 21 februari 2016. Bij annuleren na 21 februari wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. U kunt uiteraard een vervanger sturen.

Alle deelnemers ontvangen vanaf 22 februari een bevestiging van deelname.
Graag tot ziens op 25 februari 2016 in De Meern.